Imej Tak Penting Dalam Marketing?!

Marketing

1. Imej anda adalah penting 


Katakan anda akan melancarkan produk baharu. Anda menghabiskan berbulan-bulan atau bahkan bertahun-tahun membangunkan produk dan mengkaji pasaran sasaran anda. Dan selepas apa yang kelihatan seperti keabadian anda akhirnya bersedia untuk memperkenalkan ciptaan anda kepada pasaran. Hari besar tiba; anda buka awal dan bersedia untuk menunjukkan senyuman terbesar anda kepada semua orang yang datang. Menjelang tengah hari, anda perasan bahawa walaupun ramai orang datang untuk melihat produk anda, hanya segelintir yang benar-benar membelinya. Sekarang, ini memberi anda sesuatu untuk difikirkan secara serius. Apa yang mungkin salah dengan produk anda? Mungkin tidak ada yang salah dengan produk anda tetapi mungkin terdapat sesuatu yang sangat tidak kena dengan strategi pemasaran anda.


Apabila orang ramai mencari produk atau perkhidmatan untuk digunakan, mereka biasanya mencari produk yang mereka kenali atau telah lama digunakan. Dengan cara ini mereka boleh yakin bahawa mereka mendapat sepenuhnya wang mereka. Jadi bagi pemilik perniagaan seperti anda yang baru bermula dalam industri perniagaan, adalah penting untuk membuat tanggapan pertama yang baik. Pasti, anda boleh melakukan ini dengan menawarkan diskaun dan tawaran istimewa lain. Anda juga boleh meletakkan sepanduk besar di hadapan kedai anda yang mengumumkan jualan pembukaan istimewa anda. Tetapi apabila anda tidak dapat menawarkan imej yang betul, anda juga boleh mempertimbangkan untuk bersembunyi di dalam sarang anda dan memikirkan apa yang anda perlu perbaiki dalam strategi pemasaran anda.


Tetapi sekali lagi anda mungkin melakukan strategi yang betul dan menggunakan helah pengiklanan yang betul. Tetapi adakah anda telah melihat logo anda? Itulah yang saya fikirkan. Anda mungkin terlepas pandang bahagian terpenting produk anda reka bentuk logo anda. Logo selalunya sama dengan imej syarikat, oleh itu, sama ada ia bergaya, bergaya, menarik atau membosankan, adalah penting untuk mencipta logo yang memberikan impak yang betul kepada pelanggan. Tidak kira sama ada anda, rakan atau pekerja anda suka atau tidak suka logo tersebut. Apa yang penting ialah tanggapan yang diberikan kepada pelanggan anda.


Logo yang baik mesti mewakili imej perniagaan dengan menarik dan berkesan. Ia juga mesti praktikal dan berfungsi kerana logo yang rumit sering menyebabkan pelanggan keliru dan tertanya-tanya apa sebenarnya yang dijual atau dipersembahkan. Perlu diingat bahawa kurang sentiasa lebih. Oleh itu, reka bentuk logo yang ringkas kemungkinan besar akan memeterai perjanjian dan membantu anda meraih lebih ramai pelanggan. Sudah tentu, logo yang berwarna-warni dan terlalu direka bentuk akan menarik lebih banyak perhatian tetapi tiada syarikat yang mencapai kejayaan berdasarkan logo mereka semata-mata. Jadi logo fleksibel yang ringkas lebih berkemungkinan menarik prospek untuk benar-benar membeli produk anda dan menggunakan perkhidmatan anda.

Gabungan seni, sains dan psikologi sering mencipta logo yang baik. Seorang pereka harus tahu ini, jadi jika anda tidak tahu cara mereka bentuk logo anda, anda boleh meminta bantuan mereka. Ingat bahawa logo yang buruk boleh merosakkan imej anda tetapi logo yang baik boleh mencipta pengiktirafan nama serta-merta dan boleh meningkatkan jualan dan perkhidmatan syarikat.

... TERIMA KASIH ...

SUBSCRIBE BLOG SAYA!

Ulasan